torsdag 29 november 2012

Snö



Vad tänker ni på när ni tänker på Schweiz?
Tänker man inte på snö, alper och kyla?!
Det gör iaf jag.

Därför blir jag helt förvirrad när det är totalkaos ute på vägarna idag bara för att det snöar.
Det är ju 29 november. Det är väl inte konstigt att det kommer snö, eller?!
Jag kunde inte ens köra Fred till dagis idag för det står bilar överallt som inte kan köra eller som har sladdat av. Ingen plogbil någonstans heller..
Vi har också bara sommardäck på bilen... Why?!
Så idag var vi ute på gärdet och körde en liten sväng.
Snorhalt!
Och livsfarligt!
Varför har inte folk bytt till vinterdäck?

Fattar inte riktigt att det kommer som en chock för människorna här att det snöar.
Så konstiga ..
Det kommer väl snö varje år liksom.

Jag skottade garageuppfarten förut också. Som en normal människa hemma gör..
Då kommer grannen ut och frågar hur jag kunde vara så snabb och hur jag kunde veta att det skulle snöa..
Öhm, det visst jag inte men när jag vaknade imorse så såg jag ju att det låg massa snö på marken och nu skottade jag bort den..
Ingrodda männsikor alltså. Då förstörde det väl i deras dagliga rutin så dom kunde inte skotta förens dom hade hunnit med allt annat som man "måste" göra först. Man kan inte avvika från sin dagliga plan en millimeter.


Haha, ja herregud!
Jag blir väl instängd i det här huset hela vintern.






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar