fredag 14 september 2012

När man får oväntat besök...



Ibland gör och säger jag saker utan att tänka mig för..

I några dagar nu har posten kommit med paket.
Det är folk som skickar födelsedagspresenter till Fred..
När dom kommer med paket måste man skriva under på en såndär liten minidator.
(Varför har dom en sån? Alla skriver så fult på en sån)
Det har varit samma kille hela veckan som har kommit med paketen.
Han pratar tyska, jag låtsas att jag förstår vad han säger och skriver under, sen går han..
Inga problem!

Men så igår tyckte jag så synd om den här killen.
Gud vad han jobbar mycket, tänkte jag..
Så jag frågade om han ville ha kaffe..
Eller ja, jag sa typ.. " Coffe? "
Han tackade ja.. Himla trevligt!
Problemet var bara att han pratade bara tyska
och jag kan visst inte så mycket tyska som jag först trodde att jag kunde..
Men jag har ju låtsas hela veckan att jag förstår vad han säger för jag vet ju att han bara vill att jag ska skriva lite fult på den där minidatorn..

Det blev en väldigt snabb kaffestund :)
Mycket konstig och spänd situation!
Jag menar, jag kan inte fråga vad han heter, hur han mår och om han går i skolan (vilket var ganska uppenbart att han inte gjorde) tusen gånger om.. och det var typ allt jag kan på tyska när det väl kom till kritan.. Men jag tycker inte det är helt rättvist heller för dom har någon egen tyska här. Schweizertyska, skitkonstig!

Ja, men det var trevligt med lite sälle iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar