söndag 23 september 2012

So much to do, so little time...


Jag förstår inte hur det är tänkt att man ska hinna med allt!
Hur ska jag hinna skriva blogg, fika och kolla på film när jag ska kramas med Vera och köra tåg med Fred?
Dessutom ska dom ha mat, gå i skolan o allt det där viktiga..
Hur gör alla mammor där ute? Det måste vara helt galet att vara förälder!
Sen kommer helgen, då jobbar jag inte men jag vill ändå kramas lite och köra lite tåg för jag gillar det.
Men då ska man hinna med att gå ut på ferre, knata runt på stan, sova hos Fanny, ha fikamorgon på Starbucks och sen åka tåg, spårvagn och buss för att tillslut komma hem och se ut som ett vrak..

Nu har jag iaf hunnit med allt det där andra.. Men det har resulterat i extremt svullna och röda fötter med blåsor på.
Jag råkade visst köpa ett par nya skor igår när jag avklarade strosningen på stan. Dom tog jag sedan på mig när vi gick ut.. Då visade det sig att dom var nog liiiite för små. Stackars små tossingarna mina..
Det slutade med att jag gick barfota här i Zurich.
Hemma gör jag det ofta, typ varje gång jag är ute. Men här känns det inte okej på samma sätt. Jag vet inte vad dom har för gener här i Swiss men dom kan iaf gå runt i skyhöga klackar hur länge som helst. Upp och ner för alla dessa backar och trappor. Jäkla übermenschen alltså!
Det blir plattaskor för mig framöver, helt klart...

Så pga gårdagens dåliga val av skor så måste jag ligga här i sängen med fötterna i högläge och bara hitta massa filmer som jag måste kolla på innan jag kan ta tag i skolarbetet.
Ibland är livet för hårt! Men det är lika bra jag vilar upp mig ordentligt för jag är ensam med kidsen den här veckan.. MYS! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar