tisdag 4 september 2012

Tisdag 4/9


Idag är dag två när jag ska fixa allt det här själv..
Eller ja, det är inte speciellt mycket jag behöver göra ärligt talat.
Hittills går det väldigt bra iaf :)
Dock har jag feber, är dyng förkyld och är allmänt seg.. Det är inte kul!
Det har gjort att min hemlängtan-smäll, som jag vet alltid kommer, har kommit lite tidigare den här gången. Redan nu faktiskt, efter bara en vecka...
Så nu är det bara att härda ut en vecka eller två så kommer det bli prima sen :)

Att gå runt med den här förkylningen bland alla supersnygga hemmafruar på morgonen på skolan och dagis får mig att känna mig så fruktansvärt ful!! Ångestful!!
Det är som en helt annan värld på den där parkeringen och skolgården. Dom kommer klädda som att dom ska på en flådig middag.
ALLA har stora svarta SUVbilar eller en ärtig liten sportbil för några miljoner.. Och där kör jag runt på den väldigt trånga parkeringen, också i en svart SUV, såklart!
Morsorna brukar hänga kvar på skolgården när barnen börjar. Dom typ samtalar om deras män, nya klädkollektioner och kalorier antar jag. Då brukar jag smita därifrån....
Jag blev inbjuden till en kaffemorgon nästa onsdag med dom här hemmafruarna. Dom brukar liksom fixa lite olika sammmankomster sådär. Tack, men nej tack!


4 kommentarer:

  1. Var i Schweiz är det du är?

    Men passa på att glassa lite bland det fina folket, vettja! Du får ju tänka på att dom behöver ha lite kontakt med en verklig människa! E rikti' männisch!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är i Zurich. Jättefin stad faktiskt! :) Och rolig! Verkar som att det alltid händer något.

      Radera
  2. Sluta nu Cornelia ! Du är inte alls ful. Vart har du fått det ifrån? Anna och jag satt i går och pratade om vilken fin bild du hade lagt upp på fejan. Så ge dig :-) Nej, ta och häng på på en sån där kaffemorgon vettja. Som sagt, de behöver nog nån som kommer från verkligheten. Kram på dig! /Uffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja alltså jag vet inte om jag eftersträvar att se ut som dom riktigt. Ser ganska stelt ut så att säga.. Men som sagt, dom är jättetrevliga :) Fast jag väljer nog att bara prata med dom så umgås jag med dom andra aupairerna istället. Vi har lite mer gemensamt :)

      Radera