fredag 5 oktober 2012

Städa städa varje freda'..



Fredag= Städerskan är här och gör sitt jobb.

Det är så otroligt ångest framkallande när hon är här.
Jag vet inte hur jag ska bete mig. Hon går runt och plockar med min skit.
Det känns pinsamt!
Men samtidigt är det ju hennes jobb, hon får betalt och hon kanske till och med tycker det är roligt.
Vad vet jag?!
Hon pratar bara tyska och spanska.. Jag pratar pyttelite tyska och ingen spanska.
Vi kan alltså inte kommunicera alls.
Förut skrev jag i google translate när jag ville säga en sak till henne. Det funkar ju men det är lite krångligt. Vi har inte tid med det där.. Vi upptagna kvinnor! Hon städar och jag facebookar och googlar viktiga saker.

Egentligen vill jag bara resa mig ur soffan och hjälpa henne.
Jag skulle ju iaf kunna typ damma och diska lite. Vara lite schysst.
Men en annan liten del av mig vill bara ligga kvar här med fötterna på bordet, frukosttallriken ståendes i soffan och stirra på datorn som jag har i knät, som att hon inte ens finns.
Like a boss!

Jag vet inte hur jag ska göra. Tror jag bara går ner och låser in mig tills hon har gått.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar