söndag 4 november 2012

Fördomsfull



Jag har så mycket fördommar jämt.
Jag bestämmer mig redan innan jag har pratat med en människa hur den kommer vara
sen har jag sjukt svårt och släppa den här bilden och lyssna på vad dom faktiskt säger till mig.
Dom får jobba hårt för att få mig att tro något annat.
Det är en av mina dåliga egenskaper.

I fredagsnatt när vi var ute träffade jag en helt vit människa som
sa att han kom från sydafrika... Öhhh, nej det gör du inte!!
Jag dömde ut honom och tyckte han var idiot som försökte lura i mig att han kom från afrika.
Han var ju vit...
Ska man luras kan man ju ändå gör det så det är möjligt att jag går på det.. dööhh..

Sen visar det sig att människor i sydafrika faktiskt kan vara vita?!
Jag förstår inte.. Är inte alla afrikaner svarta? Eller iaf mörkbruna?
Jag har nu googlat detta mycket noga och det är tydligen endel vita människor där inser jag nu när jag har läst på lite.


Stackarn, han var en vit afrikan och inte en idiot som jag trodde.

 

1 kommentar: