söndag 29 april 2012

Jobb byte.


Nu har jag slappat runt har i Nepal i en manad.
Det ar sa himla lite jobb sa nu tanker jag byta!

Dom sager att det inte finns nagra jobb att fa har men det var inte speciellt svart att hitta ett nytt.
Jag och Sara gick bara till det nya jobbet och sa " Ta oss, vi ar bast!" sa gjorde dom det ;)
Det var typ sa det gick till iaf....

Folk ar valdigt lata har. Ibland tanker jag att det faktiskt inte ar konstigt att dom har det sa fattigt och daligt, dom sitter ju bara inne hela dagarna och allt dom gor ar att koka ris.
Anda tror alla har att dom ska bli politiska ledare, doktorer och typ levande gudar..
Jag sa det har till den lataste tjejen jag nagonsin traffat,
da svarade hon "Cornelia sister.. Easy living, high thinking! " sen gick hon.
Okeeeej.........

Sa pa torsdag flyttar vi iaf ifran familjen och in pa ett barnhem.
Jag har en kansla av att vi har bytt ner oss i standard med de far lov att ga.
Jag maste fa nagot att gora om dagarna, gar under av tristess annars.
Det kanns himla bra med det nya jobbet. Tror det var 15 barn som bodde dar sa da finns det nog att gora :)

2 kommentarer:

  1. Klart att ni är bäst!
    Hoppas det blir mera att göra på nya jobbet, så tiden inte går för långsamt. Och hoppas att ni mår bättre.
    Det är kul att läsa om dina upplevelser, så jag tänkte att du kanske vill höra lite härifrån också.
    Vi saknade dej på Birka Paradise i helgen, men vi roade oss så gott det gick ändå med dans, drinkar och shopping. Med starkt stöd från släkten vann Janne helgens delfinal i Birkas Karaoke-Idol. Det var kul! Men roligast var ändå att Tolle blev så rörd att han blev tårögd - fast han var nykter. Nu går han vidare och får tävla i finalen den 20/5. Janne alltså. Dina småsystrar skötte sej bra och ställde inte till med några större skandaler. Din far uppmuntrade lille Erik att hjula på de mest olämpliga ställen, och din mor var lätt att hitta om man råkade tappa bort henne - det vara bara att lyssna efter skrattet ;) Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad kul och hora! Och grattis Janne! :D Harligt att Tolle gav sitt fulla stod tycker jag :) Maste Janne aka pa en ny kryssning nu da? Mamma skvallrade nagot om att pappa hade imponerat pa ungrarna med sin engelska ;)

    Bra att ni hade kul! Jag hade garna varit med men jag hoppas det blir fler ganger :) Och jag hoppas att Erik mar bra efter allt hjulande :) KRAM!

    SvaraRadera