lördag 7 april 2012

Thamel.

Thamel ar turistomradet har i Kathmandu.
Dom som bor har i Nepal tycker att det ar jattedyrt dar, vilket det absolut inte ar!!
Jag, Sara och dom 2 pojkarna i familjen akte in dit igar.
Det var himla trevligt och se nagot annat an alla dessa bakgator och hemskheter.
Pojkarna, Prabin och Abiskar, hade aldrig varit dit tidigare
och val dar bjod jag och Sara dom pa glass och dricka.
Vi gick aven pa ett museum. Det var den basta dagen i deras liv sa dom.
Tacksamt, da det endast kostade mig 70kr att bjuda dom pa taxi, fika och museum.
Dock var dom valdigt spanda inne pa cafet. Ingen vardagssyssla for dom som det har rakat blivit for mig.





Sen skickade vi hem killarna sa jag och Sara kunde lyxa vidare.
Var pa resturang och at lite sandwisch och drack 3 koppar kaffe.
Det var helt javla underbart att fa i sig nagot annat an ris och linssoppa, det ar det vi far 3 ganger om dagen har.
samma samma samma....




1 kommentar:

  1. Stenhård säng, ris o linssoppa, träningsschema... det låter som nån film jag sett... nu tänker jag på karate och sånt också. Vad ska det bli av detta?

    SvaraRadera