torsdag 26 april 2012

Trafikkaos.

Det ar sa otackt och aka taxi har. Jag ar radd varje gang. Oftast forsoker jag satta mig i baksatet sa jag inte ska se alla farligheter. Det brukar funka bra..
Men idag hamnade jag i framsatet.
Efter att ha kort mot enkelriktat,  kort pa en cyklist och touchat en som gick
sa korde vi in pa en liten liten gangvag, dar var det tajt!!
Chaufforen berattade da att han endast jobbat som taxichaffor i 14 dagar.
Da blev jag inte lugnare!
Men tillslut kom vi ut pa huvudgatan..
Dar sprang det runt en hog liten pojke och tiggde pengar. Nar jag sag det har tankte jag att jag skulle veva upp rutan sa han inte skulle komma och klappa pa mig.
Jag borjade veva och helt plotsligt satt jag med hela veven i handen.. Oops... 
Det blev lite pinsamt. Jag forsokte satta tillbaks den men det gick inte.

Sa det hela slutade med att jag satt dar med veven i handen, rutan var fortfarande nere och det lilla gatubarnet var halvvags in i bilen och pillade mig i haret..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar