söndag 20 maj 2012

Lurad!

Den här lille godingen lurade skiten ur mig och Sara idag :)
Alla gatubarn här kommer fram och pekar på munnen och på magen, att dom vill ha pengar och mat. Men den här filuren hade en egen, annorlunda teknik.
För det första såg han väldigt hel och ren ut, inte som sina kompisar direkt.
Han gick fram och frågade vad jag hette och vilket land jag kom från. Jag svarade och gick vidare då gick han med och han pratade och pratade, en riktig spexare!
När vi sedan skulle gå in på en restaurang och fika följde han också bara med, han pratade fortfarande nonstop.. Sen satte han sig vid ett bord och sa "hm, well this is a nice place ".
Det kändes konstigt o beställa något till sig själv och han satt där med hundvalpsögon. Så jag frågade om han ville ha en Cola. Det ville han inte, men han ville gärna ha en milkshake som var 3 gånger så dyr. Jaha...
När han slickade rent glaset började jag misstänka att han kanske inte hade berättat sanningen när han berättade om sin pappa som var turistguide och hans mamma som hade en egen syshop.

När han druckit upp tvättade han sig så väldigt noga om händerna, hela ansiktet och även fötterna. Varför man var tvungen o slänga upp fötterna i handfatet förstår jag ju nu efteråt men då tyckte jag bara han var en himla renlig kille.

Senare under dagen har jag sett honom 2 gånger med olika turister. Ena gången med en chipspåse och en festis i handen och andra gången på väg in på en supermarket.

Väldigt smart liten kille! :)
Han var så noga med o se ren och trevlig ut så han hade inga problem att lura till sig mat och godis. Och då är det klart att han inte såg smal och eländig ut, så mycket som han fick äta.
Men jag är impad av honom, han jobbar hårt om dagarna och det kan inte vara lätt att komma ihåg vad man har sagt till vem ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar